You want to know what's beautiful, read the first word again

Hejsan hoppsan. Just nu kollar jag på OC på 5an men nu är det slut.. Vi slutade halv två idag och som vanligt så går måndagar jättefort. Om ungefär 2 timmar så drar jag mig iväg till innebandyträningen, är jätte sugen på att lira lite också så de ska bli nice de. Har kanske glömt att berätta om skolan lite så då kan jag ta o göra det..

Jag går på Internationella Engelska Skolan som också kallas IESG. Ja det är ju en bra skola fast så otroligt sträng, kanske inte något bra intryck på skolan när jag säger att den är sträng? Nej. För er som vill börja där kom ihåg att det kanske är lite mer jobb och sånt än på eran tidigare skola? Aja. Det är iallafall supermånga som säger att Senior blir bättre, mycket bättre! Senior=Högstadiet. Jag går nu på Junior=Mellanstadiet och vi har en lärare där som är jätte sträng och som typ ingen gillar eller lärare o lärare han är mer ordningsman. Det är iallafall så att jag spelar i skolans fotbollslag och innebandylag och det är verkligen superkul och det är tur att vi har sånna saker i våran skola annars så vette jag.. Jag har gått på engelska sen 4an och det året jag började där så var det första året engelska hade årkurs 4 och 5. Ni kommer få veta mer i andra inlägg för er som är sugna på att börja där. Fast jag kan ju lugnt säga att om man sköter sig och får rätt bra betyg och sånt så kan man få gå på ett superbra gymnasium p.g.a sina betyg. Man lär sig jättemycket och det är ju såklart bra men det är inte så mycket film, godis och läsk. Men det får man leva med! Det är också rätt många klasser i 6an så är det 5 klasser och det kanske ni tycker är mycket men i 7an så är det fler fast det är ju också positivt för man lär ju känna massa nya folk, många nya folk.
Alla test och prov och sånt jag har den här veckan ser nu nedanför..
Måndag: inget
Tisdag: NO prov & Franska prov
Onsdag: Svenska natinella prov & Engelska test
Torsdag: Svenska nationella prov & Musik prov
Fredag: inget
Ja det är ju rätt mycket men det blir lugnare snart när nationella proven är över.
Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0